همه چیز درباره مجموعه توپی چرخ

مجموعه توپی چرخ

همه چیز درباره مجموعه توپی چرخ

از حالت مذاکره ایمن در یک پیچ تنگ در یک جاده روستایی پر پیچ و خم گرفته تا تغییر مسیر در بزرگراه، شما به وسیله نقلیه خود بستگی دارید که هر بار که روی صندلی راننده می نشینید دقیقاً همان جایی را که می خواهید هدایت کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی شما را قادر می سازد به چپ و راست بپیچید و مستقیماً در جاده بروید؟ شاید تعجب کنید که بدانید قطعه کوچکی به نام مجموعه توپی چرخ جزء کلیدی سیستم فرمان شما است.

مجموعه توپی چرخ چیست؟

همه چیز درباره مجموعه توپی چرخ

MOOG-Hub-Assembly-With-Callouts

مونتاژ توپی چرخ که مسئول اتصال چرخ به ماشین است، یک واحد از پیش مونتاژ شده است که دارای یاتاقان ها، مهر و موم ها و سنسورهای دقیق است. بلبرینگ توپی چرخ، مجموعه توپی، واحد توپی چرخ یا مجموعه توپی و بلبرینگ نیز نامیده می شود، مجموعه توپی چرخ بخش مهمی از سیستم فرمان شما است که به فرمان و جابجایی ایمن وسیله نقلیه شما کمک می کند.

در کجا قرار دارد؟

همه چیز درباره مجموعه توپی چرخ

 

در هر چرخ، مجموعه توپی چرخ را بین محور محرک و درام ها یا دیسک های ترمز خواهید دید. در سمت دیسک ترمز، چرخ به پیچ های مجموعه توپی چرخ وصل شده است. در حالی که در کنار محور محرک است، مجموعه توپی به عنوان یک مجموعه پیچ و مهره یا فشار وارد بر روی بند فرمان نصب می شود.

برای دیدن مجموعه توپی چرخ، باید چرخ را بردارید و سپس کالیپر ترمز و روتور ترمز را بردارید.

در اکثر خودروهای مدل آخر تولید شده از سال 1998، یک مجموعه توپی چرخ در هر چرخ وجود دارد. هنگامی که مونتاژ خراب می شود، آن را برداشته و با یک مجموعه جدید جایگزین می شود. در خودروهای ساخته شده قبل از سال 1997، خودروهای چرخ‌های جلو از مجموعه توپی چرخ در هر چرخ استفاده می‌کنند و خودروهای محرک چرخ عقب از دو یاتاقان و مهر و موم مجزا در هر دو چرخ جلو استفاده می‌کنند. بر خلاف مجموعه توپی چرخ، بلبرینگ ها را می توان سرویس یا تعویض کرد.

مجموعه توپی چرخ چه کاری انجام می دهد؟

MOOG-Hub-Assembly

اول از همه، مجموعه توپی چرخ، چرخ شما را به وسیله نقلیه شما متصل نگه می‌دارد و به چرخ‌ ها اجازه می‌ دهد آزادانه بچرخند و شما را قادر می‌ سازد تا با خیال راحت هدایت کنید.

مجموعه توپی چرخ نیز برای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم کنترل کشش (TCS) حیاتی است. علاوه بر یاتاقان‌ ها، مجموعه‌ های توپی دارای سنسور سرعت چرخ هستند که سیستم ترمز ABS خودروی شما را کنترل می‌کند. سنسور به طور مداوم به سیستم کنترل ABS سرعت چرخش هر چرخ را نشان می دهد. در شرایط ترمز سخت، سیستم از اطلاعات برای تعیین اینکه آیا ترمز ضد قفل نیاز است یا خیر استفاده می کند.

سیستم کنترل کشش وسیله نقلیه شما نیز از سنسورهای چرخ ABS برای کار استفاده می کند. سیستم ترمز ضد قفل که به عنوان توسعه سیستم ترمز ضد قفل در نظر گرفته می شود، سیستم TCS و سیستم ABS با هم کار می کنند تا به شما کمک کنند کنترل ماشین خود را حفظ کنید. اگر این سنسور از کار بیفتد، می تواند سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل کشش شما را به خطر بیندازد.

چگونه بفهمم که مجموعه توپی چرخ نا مناسبی دارم؟

خرابی مجموعه توپی چرخ می تواند علائم مختلفی را نشان دهد از جمله:

آیکون غرغر

هنگام رانندگی با سرعت 45 تا 80 کیلومتر در ساعت، غرغر کردن، زمزمه کردن، جیرجیر کردن، جیغ زدن یا جیغ کشیدن از لاستیک ها.

نماد - فرمان

هنگام رانندگی ممکن است فرمان بلرزد .

نماد ABS

اگر سنسور به درستی نخواند یا سیگنال قطع شود، چراغ ABS روشن می شود.

اگر من با مجموعه توپی چرخ آسیب دیده رانندگی کنم، چه اتفاقی می افتد؟

مکانیک-کار-زیر ماشین

رانندگی با مجموعه توپی چرخ بد خطرناک است. همانطور که یاتاقان های داخل مجموعه فرسوده می شوند، می توانند باعث شوند چرخ ها به آرامی چرخش را متوقف کنند. وسیله نقلیه شما ممکن است لرزان شود و چرخ ها امن نباشند. علاوه بر این، اگر مجموعه توپی تخریب شود، فولاد می تواند شکسته و باعث جدا شدن چرخ شود.

اگر مشکوک به خرابی مجموعه توپی چرخ هستید، وسیله نقلیه خود را برای تعمیر به مکانیک مورد اعتماد خود ببرید.

همه چیز درباره مجموعه توپی چرخ

منبع : برای مطالعه بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی